Lättnad

26 februari, 2013

Nu kan jag andas ut, Gin är inte pensionerad och tävlingskarriären är inte över!

Däremot ska vi ta det lugnt närmsta tiden och vardag, träning och tävling får ske med en viss eftertänksamhet och noggrannhet. Lagom är vårt nya motto, är man senior så är man 😉

Kerstin hittade två ömma områden i ryggen och även en öm tå. Nu ska vi introducera stabilitetsträning för ryggen och fokusera på att skritta under delar av alla promenader. I övrigt inga direkta förbud eller måsten och Kerstin tyckte att hon var fin för sin ålder!

På nåt vis känns det rätt skönt, vi kommer kunna starta SM och vi kommer kunna tävla, men utan större satsningar och därmed blir förväntningarna och prestationen inte på samma nivå.


Mot Ultuna

26 februari, 2013

Påväg till Ultuna med lilla orange för att träffa Kerstin Pettersson, sjukgymnast på universitetsdjursjukhuset. Vill ha reda på orsaken bakom hennes stelhet/hälta efter ansträngning men är orolig över vad vi ska få för svar. Tror att Kerstin ev. kommer vilja gå vidare med röntgen eller blodprover, men hoppas såklart att hon ska kunna säga vad hon tror det är utan vidare veterinärundersökning.

Mina tanker har de senaste veckorna flugit iväg i alla möjliga riktningar men jag hoppas innerligt att det inte är så stor fara som jag befarar!

20130226-134125.jpg


bilder söndag

26 februari, 2013

I söndags åkte jag, Frida och Ida hem till syster. Där njöt vi av den värmande solen och tränade vallning med hjälp av Robban.

För min del blev det mest snack, jag & Robban diskuterade olika sätt att träna djupare utgångar och vidare flanker. Men av det lilla Kes fick göra skötte hon sig bra, jag är fortfarande imponerad över att hon faktiskt börjat fråndriva och att hon gör spontana tempoväxlingar. Så himla taggad på att träna mera och längtar till att snön ska försvinna så vi kan träna på större ytor! Tänkt att få träna barfota i grönt gräs igen.

Lite bilder från dagen. De flesta bilder på Kes är tyvär oskarpa, men slängde med dom ändå. Så får ni se lite utav henne in action =)

_DSC9211

_DSC9215

_DSC9219

_DSC9221

_DSC9222

_DSC9224

_DSC9225

_DSC9248

_DSC9249

_DSC9250

_DSC9253

_DSC9298

_DSC9311

_DSC9368

_DSC9389

_DSC9393

_DSC9395

_DSC9398