Lydnadsträning

7 februari, 2013

Trots 7 ekipage på en o samma plan hinner man med rätt mycket träning på två timmar! Kes har jobbat fint idag och vi har hunnit med en hel del: rutskick (bara springa genom rutan), fritt följ (med fokus på lugn och uthållighet, funkade toppen!), ingångar, platsliggning med sjukt mycke störning, ställande och läggande under gång (hon tenderar fortfarande till att låsa sig på det ena eller det andra), störningsträning i form av applåder (tror dom ”försvann” i all annan störning, hon reagerade inte ens!) och träning på hoppet. Trots fina resultat på lydnadsplanen består kvällens lycka av att jag smet in på agilityplanen några få minuter där Kes var rena rama stjärnan idag! Gjorde däcket rätt utan tvekan och flöt med i handlingen utan några konstigheter alls. Glädje!

Liten film på vår fjärrträning (sitt-ligg):

Dock tjuvar hon på det andra uppsättandet 😉

Gin var såklart med hon också, men jag har verkligen svårt att få till kvalitativ träning när jag inte ens vet vad jag ska träna på :/ det blev lite nyttig träning på att ”runda” och det nya tricket ”kull”, men i övrigt bara sån där ”vi gör lite roliga saker som jag vet att du kan”- träning. Motivationen hos Gin är det inge fel på utan snarare tvärtom så blir hon olycklig av att få så mycket mindre tid än Kes. Nog dags att börja tänka ut nytt freestyleprogram eller ta tag i den där rallylydnaden, så att även Gin kan få målinriktad och engagerad träning!


HELG!

7 februari, 2013

Ja, redan idag har jag förmånen att välkomna denna helg!
Har tyvär inte känt mig helt hundra senaste dagarna, som om nån jädrans liten förkylning är på gång eller nåt.. Men jag hoppas jag klarar mig, för denna helg har jag en massa roligt inplannerat!

Ikväll ska vi som sagt till Väsbyhallen och träna lydnad. Imorgon bitti ska jag till kära syster, få valla och kanske hinna träffa knattarna innan jag sen ska till Sthlm för att träffa bästa Sandra ❤ på lördag ska jag få träffa lilla fina släkten innan jag åker tillbaka till Uppsala för att gå på eftersläppet på nya dietiststudenternas nollningsgask. På söndag ska vi tävla laget i Väsby, med chans på våra två sista pinnar 😉 längtar!