Träningsupdate

5 februari, 2013

Igår hängde vi med Frida till UBK’s träningstävling i agility. De hade ett väldigt bra upplägg med gemensamt banbygge och funktionärsarbete och när det var ens egna storleksklass fick man köra banan två gånger. Sådär som man önskar att man fick göra varje tävling 🙂

Gin var duktig! I första loppet blev hon förvirrad av ihopställda hinder nära banan och vi fick en vägran, men i andra loppet gick vi runt felfritt!
Efter lördagens tävlingar var hon stel både på kvällen och på söndagen. Det är andra gången det inträffar i år och gissa om jag är orolig.. :/ Men vi valde ändå att köra våra två lopp igår, lite som ett test inför helgens fyra inplanerade lopp. Men denna gång har hon inte visat någon stelhet utan tvärtom vaknade hon upp på ett dunderturbohumör idag! Jag har ändå valt att endast starta söndagens (lag)tävlingar och Gin ska självklart få besöka en sjukgymnast inom snar framtid.

Film från andra (felfria) loppet:

Kes fick även hon delta på träningstävling. Fast med en av mig egen planerad bana 😉 Hon lyckades springa förbi ett par hinder i bägge loppen, men var i övrigt duktig trots störningar och tävlingssituation!
Efter tävlingen fick vi möjlighet att träna på egen hand på banan vilket kändes väldigt givande för mig & kes! Vi tränade på olika varianter av handling och lite på kontaktfälten.

Idag har vi haft två lyckade slalompass, vi har nu minskat avståndet mellan portarna till 7 fot och även börjat vinkla portarna. Duktig vessla tycker numera att ingångarna är busenkla!

På kvällen blev det även ett spontant lydnadspass med Ida & Kip (har jag sagt att vi bor knappt 10 min från varandra? :D) med fokus på tävlingsträning. Många bra delar men även en del detaljer att fundera över..!

Nä, nu är det dags att sova! Imorgon ska jag och Hanna & Spexa äntligen till första träffen med vår träningsgrupp för Lotta Linusson. Har varken träffat eller tränat för Lotta förut, ska bli spännande att se hur hon är som instruktör och få veta mer om upplägget!

20130205-233422.jpg
kvällsmys

20130205-233607.jpg
Gin längtar också till sommaren!